Familjen Novin/Svendler Larsson

Alla inlägg under maj 2013

Av Jennie - 26 maj 2013 09:00

Vaknade lite i 8...typiskt att jag aldrig sover länge, speciellt när man har alla möjligheter att göra det! 


Denna helgen har vi besök av min bror Andreas, som just nu ligger och sover i vardagsrummet!

Nicole är hos mormor och morfar, tillsammans med kusinerna Sissel och Knut. Vi ska dit och fira mors dag lite senare..


Vad händer annars...hmm..inte mkt... jag har varit mer eller mindre sjuk i över en vecka nu..riktigt segt!!  Nu känns det som att jag är på bättringsvägen, men jag ropar inte hej än..såhär kändes det i tisdags också..sen kom det tillbaka igen..


Nu är jag i vecka 31, snacka om att tiden rusar förbi....

Jag har 18 arbetsdagar kvar innan jag först går på semester, sen blir mammaledig..

Nicole har bara 8 dagar kvar på dagis innan hon går på sommarlov! 



Bjuder på en rätt ful bild,

men det är så mysigt när Nicole pratar med bebisen...



Nej nu ska jag faktiskt gå ner.. är hungrig som få!!



Avslutar med en bild på min älskade unge!

   


Av Jennie - 15 maj 2013 20:45


I torsdags åkte vi till Stockholm med farmor och farfar för att utforska lite släkthistoria.

Det var otroligt mysigt/kul att vara där!!!

Vi startade på torsdagskvällen med att åka in till stan(vi bodde i Älvsjö) och äta på Broncoś tillsammans med Elisabet, god mat och trevligt sällskap gjorde denna kväll perfekt!

     


På fredagen tog vi bilen och körde uppåt, första stopp var Sollentuna där farfar är född och uppvuxen.

Efter lite förmiddagskaffe hos Thomas kusin Åsa i Upplands Väsby körde vi vidare för att se var farmor vuxit upp.

Sedan körde vi mot Norrtälje och Rådmansö.

Först hälsade vi på hos Ola, farfars kusin, sen åkte vi vidare till sommarstället på Rådmansö och hälsade på Meta (farfars kusin) och Stig. 

Vilket ställe!!! Där skulle jag lätt kunna spendera en sommar!!!

Vi blev bjudna på middag där och Nicole lekte med 2 tjejer som var där (Meta och Stigs barnbarn).

Nicole ville inte åka tillbaka till hotellet på kvällen, så jag antar att hon trivdes!

Innan vi lämnade Rådmansö passade vi på att åka till kyrkan där farmor och farfar vigdes!

   

   

   


Nicole somnade rätt snabbt i bilen på vägen till hotellet, men vaknade lagom till vi körde in i hotellets parkeringshus...

Jag tog en liten promenad med henne men gav upp och till slut somnade hon i vår säng! 



På lördagen tog vi pendeln in till stan där vi först gick till Kungsträdgården och kollade på de fina körsbärsträden! Nicole passade även på att bada fötterna.  

   

Efter en glass gick vi vidare till Norrmalmstorg för att möta upp Björn, eller LillBjörn som han kallas i släkten.

Vi åkte spårvagn ut till Djurgården, där vi åkte en liten runda innan vi hoppade av för lite ölpaus på Gothem.

   

   

Efter pausen gick vi till Björns jobb, Stockholm Spårvägar.

Det var kul att hälsa på där, vi var nere i "garaget" och kollade på en massa spårvagnar. Nicole var inne i alla tror jag..hehe..

   

       


Nicole passade även på att skriva sitt namn på tavlan i mötesrummet.  

 


När vi var klara där så var det dags för god lunch på Blå Porten innan vi tog båten över till Gamla stan.

   


I gamla stan gick vi runt lite innan det var dags att ta bussen ut till Gärdet, där Björn bor..

Efter en liten promendag kom vi fram till lägenheten och strax efter vi kommit in kom Nicole på att vi glömt köpa lördagsgodis, KATASTROF! hehe..  Farmor, Nicole och jag gick ner till en ICA och köpte lite godis så var allt frid och fröjd igen..

Björn bjöd på god middag och filmvisning på Super8, bla farmor och farfars bröllop!

     

       



Efter en hellyckad dag i stan med Björn tog vi bussen till centralen och sen vidare till Älvsjö med pendeln. 

Nicole fick somna i vår säng efter att jag läst godnattsagan!

 

 

 

Söndagen var ägnad åt hemresan.

Vi stannade i Gränna och åt räkmackor på ett supermysigt ställe!

     

Nästa stop var Karstorp och efter att vi sagt hejdå till farmor och farfar åkte vi hem till Helsingborg, åt pannkakor och sen kallade sängen!

 

 

 

Det var allt för denna gången! 

 

 





Av Jennie - 9 maj 2013 11:05

Av Jennie - 8 maj 2013 18:32

Jag satt nyss och läste lite i gamla bloggen, mest för att jämnföra magen nu och då...

Blev lite sugen på att börja skriva igen faktiskt... 


Jag var hos barnmorskan idag och gjorde glukosbelastningen, första klunkarna går ju ner fint men sen är det svårt..

Jag fick en burk med citrondroppar också, som jag hällde ner i glaset mot slutet så gick det lättare!

Jag blev väl godkänd även denna graviditet på glukosbelastningen, inte illa för en sockerråtta som mig! Hehe..

Lilla hjärtat slår på bra det med, runt 140-150 slag i minuten..

Nu ska vi bara komma på namn på lilla fröken.. förra gången var det så självklart med "Nicole"...denna gången är det verkligen inte lätt!



Jag har inga bilder på min mage nu...känner verkligen inte samma behov av det som sist...kanske kommer det någon dag, kanske inte... vi får väl se!


Nu ska jag gör lite nytta istället!


Ciao!



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards