Familjen Novin/Svendler Larsson

Alla inlägg under april 2010

Av Jennie - 26 april 2010 12:00

I helgen har det varit full rulle här,Vi har passat Nicoles kusin Wilmer.

I lördags var jag,Nicole och Wilmer på crossen och jag stod i kiosken.

På kvällen grillade vi hamburgare och marshmallows. Jag hann dock aldrig med någon marshmallow, de var slut när jag kom ut!!


Efter maten gick Thomas och Wilmer ut i trädgården och jobbade lite, men Wilmer kom in efter en stund tog vi med oss lite lördagsgodis upp i sängen och kollade på Bollibompa på SVT Play. Wilmer kom med förslaget att han kunde ju ha godisskålen i sin säng om det nu var så att han skulle vakna på natten och bli lite sugen.

Ja, försöka gå ju!


Igår åkte vi till poolaffären på förmiddagen och köpte lite saker till vår pool, mycket spännande för en 4½åring! Han fick en glass av hon som hade affären som tack för hjälpen när han hjälpt till att mäta en slang. Stolt eller??

När vi kom hem var det dags för lunch och efter lunchen gick vi ut i trädgården och var ute resten av dagen.

Jag grejade med möblerna och Thomas & Wilmer fixade med poolen och så klippte dom gräset.



Idag ska jag hämta min bettskena, jiha. Vill inte alls men blir det bättre av det så får man väl bita ihop (eller det är ju iofs det jag INTE ska göra!)

Avslutar med lite bilder!

      

   

   

    

Av Jennie - 22 april 2010 22:01

Hämtade Nicoles pass innan

 


Vi har även varit på Willys ikväll, Nicole höll handlelappen....

 

När vi kom hem vecklade jag ut det mycket blöta skrivblocket...

 




Dags att sova!

Av Jennie - 22 april 2010 12:45

Medan jag fyllde på ägg i ägglådan passade Nicole på att rulla fram till kylen..


     

     

     

     

   

   

         

Av Jennie - 22 april 2010 11:21

Slänger in lite bilder från tisdagens frukost med tjejerna!

   

 

   

Av Jennie - 20 april 2010 15:21

Idag har Emma & Elsa och Caroline & Ella varit här på frukost/brunch/fika.

Mysigt!! En riktig tjejdag!


Thomas ska till Olympia ikväll, såklart. Det är ju HIF-Mff ikväll.

Nicole och jag heja framför TV:n istället, en derbymatch känns inte riktigt bra att ta med en liten mini-HIF:are på!

 


Nu ska jag börja förbereda kvällsmaten lite!

Av Jennie - 19 april 2010 09:15

Jag sitter och försöker få tag i min husläkare, hon har telefontid 8,20-8,50 mån,tis, och tor. Lyckades inte komma fram till henne förra veckan och idag verkar det inte ljust heller, suck!!!



I onsdags var vi på BVC för 6månaderskontroll. (bättre sent än aldrig?)

Nicole var fullt normal,hehe.

Efter besöket tog vi en promenad med Emma och Elsa, blev att vi gick hem här och hämtade våra biblioteksböcker ochn sen gick vi ner till stan och väl på biblioteket blev vi sugna på kaffe. Vi hade tydligen mycket att prata om för rätt som det var var klockan 17.35, så då gick vi hemåt!

I torsdags slipade jag möbler mest hela dagen.

I fredags var jag på käkkirurgen och fick reda på vad som är fel med käken, det är en disk som sitter fel och jag biter dessutom ihop för hårt på nätterna så jag måste få bettskena.

Ringde till tandläkaren på eftermiddagen och fick reda på att det ska kosta runt 2500:-, suck!!!


I lördags var vi en runda på Väla(dock bara på Sisters) och jag fick med mig lite nya kläder hem, nice!

Efteråt körde vi till Björn,Åsa och lilla Thea! Snacka om att Nicole så mega ut i jämförelse!

På kvällen skulle jag ge mig på att göra kikärtsbiffar, blev duktigt misslyckade om man säger så!  Funderar på att testa att göra det igen men ändra lite i receptet.


Igår var jag,Nicole och pappa i Kristianstad och kollade på cross. Det var första SM-deltävlingen. Det var skoj och Nicole var supernöjd hela dagen, hon hade sina fina hörselkåpor på sig. Hon älskar att ha dom på sig, rätt bra!


Nu har jag fått tag i båda husläkare och käkkirurg.

Jag ringde käkkirurgen för att jag vill kolla om dom inte kan göra skenan på sjukhuset istället men det kunde dom inte.

Så det blir att cykla ner till tandläkaren om 1 timme och se pengarna flaxa iväg!


Nu ska jag plocka undan lite i köket!


Förresten, anledningen att det är så lite bilder är att jag tar så lite kort nuförtiden!

Jag ska tömma gamla mobil snart så då kommer en drös bilder!!

Av Jennie - 14 april 2010 09:15

Nu var det ett tag sen igen, har varken tid eller ork att uppdatera oftare.



I fredags åkte jag och Nicole tåget upp till Ängelholm, som vanligt var det en superglad tjej jag hade med mig på tåget som skulle prata med allt och alla!


När vi kommit hem till mina föräldrars hus och släppt ut Doglas, hämtat in post och Nicole hade ätit lite så gick vi bort till Coop och handlade till kvällsmaten.

Thomas kom vid 18tiden och vi åt och sen gjorde vi något vi aldrig gör, vi zappade på tvn tills vi hittade en film som vi tittade på!


På lördagsförmiddagen kom Andreas och Christine och lämnade Sissel och Knut som vi skulle passa till söndagen.

Vi lunchade lite med barnen och sen gick vi ut på en promenad, helt plötsligt var vi en storfamilj med en enkelvagn och en dubbelvagn!

Vi gick till Netto och köpte lördagsgodis, dom fick plocka själva vilket resulterade i att vi hade hur mkt som helst och framför allt mestadels smarties. Hehe.


Vi fick besök av Pidde på eftermiddagen,trevligt!!

På kvällen efter att Knut lagt sig åkte jag och Sissel till videobutiken och hyrde film, mycket spännande! Vi hyrde "Upp", det var rätt bra!


På söndagen var vi ute och lekte i trädgården på förmiddagen och under tiden vi höll på att fixa lunch somnade Knut i soffan!


Efter lunchen blev barnen hämtade och vi körde hem till Helsingborg och kollade fotbollen på tv, vinst till HIF som nu är uppe i serieledning!


I måndags var vi på Hustomtens förskola och hälsade på, verkade superbra där så det får blir vårt förstaval. Nu ska vi bara komma överens om hur vi ska vara hemma i höst eftersom Nicole inte ska skolas in förrän i januari.

Jag vill gärna vara hemma längre, kanske till slutet av oktober, men Thomas vill ju också det så vi får väl se..


På kvällen var jag på crossen, det var crosskola och det behövdes folk i kiosken så jag (och Nicole) hjälpte till!


Igår tränade jag lite på förmiddagen när Nicole vilade, jag hann även med att dammsuga+torka alla golv innan hon vaknade! 

På eftermiddagen åt Nicole ute i solen, mysigt, sen gick vi till affären och köpte sallad och Singoallakex.

På kvällen hade jag Me&I-träff här hemma, det var trevligt! Emma,Caroline,Jessica och mamma kom hit, kul att träffas som vanligt!

Såklart blev det en del shopping, och som värdinna hade jag lite rabatt, NICE! 


Nu ska jag lyfta över en sovandes Nicole till vagnen och ge mig ut i det härliga vädret!

Av Jennie - 9 april 2010 09:00



Humör: Pigg och glad!

Gjort: Promenerat, tvättat, ätit frukost
Planer: Lite snabbstäd,en runda på stan,åka till Ängelholm
Ser på: Laptopen
Lyssnar på: Nicole, ingen radio igång för ovanlighetens skull!
Äter: Inget
Bästa: Min nya tele skickas nästa vecka!
Sämsta: Min käke är fortfarande låst
Väder: Mulet, dock väldigt skönt promenadväder!

 

          




För mig är det förmiddag, jag vaknade 5.30 och kunde inte somna om.

Vid 6 gick jag upp och klädde på mig, drack en proteinshake och sen gav jag mig ut på en 50 minuters promenad. Skönt att promenera så på morgonen, bara ett fåtal personer man möter som är på väg till jobbet eller ute med hunden.

Jag lyssnar på min bok när jag går så man går ju gärna en omväg för att få lyssna lite extra!

När jag kom hem hade Thomas och Nicole precis vaknat så jag gick upp och myste lite i sängen med dom!

Efter blöjbyte och välling så åt jag frukost, filmjölk med linfrön, krossat knäckebröd, russin och havregryn. Gott!!!

Nu har jag precis hängt tvätt och ska gå upp och lägga Nicole.

Planer för helgen???

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards