Familjen Novin/Svendler Larsson

Alla inlägg under september 2011

Av Jennie - 29 september 2011 14:43

Tack så mycket till alla som gjorde Nicoles födelsedagsfirande fantastiskt!!

Hon tackar för alla sina fina presenter!!


Jag kommer lägga in bilder när Thomas fixat datorn där uppe så jag kan tömma kameran.



Av Jennie - 22 september 2011 23:26

Idag fyller Nicole 2 år! 

Jag skriver inte mer nu eftersom klockan är så mycket, men bilder får ni!!


22 september 


2009

   



2010


 



2011

   





Blandade bilder från dagen!

 

         

     

   

 

Av Jennie - 19 september 2011 21:06

..än aldrig sägs det!!

NU ska ni äntligen få ta del av augustibilderna!!!

Efter att jag lagt upp dessa ska jag lägga mig, känner mig inte riktigt pigg/kry!  



Blandat!

 

     

 

   

   

     

     

 









Familjedag med Novins!

 

   

   

   

       


  

Minisemester i Amsterdam!!

(Nicole,mamma och mormor)

   

 

   

 

   

 

 

 

   

   

   

 

     

   

   

 

 

     

   

 

     

   

 











Blandat!

               

 

   

       

 

    

 

 

       





Av Jennie - 14 september 2011 21:28

Jag har försökt lägga upp augustibilderna igen, men varje gång så kommer dom huller om buller och vissa bilder kommer inte med alls! 

Nu kanske det hade gått bättre om jag inte alltid försökt när jag är övertrött, så jag tänkte kanske att jag ska ta mig lite tid i helgen och titta över det hela!


Igår var jag hemma från jobbet med mitt lilla troll!

Hon har varit lite hängig av och till  sen helgen men inget allvarligt, men i måndags när jag hämtade henne på förskolan hade hon extrabyxorna på sig för att hon bajsat ner sig..

hon hade även bajsat när jag kom så det första jag gjorde när vi kom hem var ju såklart att byta blöja. 

Då såg jag den värsta röda rumpan jag sett, den var typ blodigt sårig, och även ner på benen var det rött/sårigt.

Stackars Nicole hade ju riktigt ont, kan tänka hur mkt det sved!!  

Så igår fick hon gå utan blöja hela dagen i stort sett, den halvtimmen hon hade blöja på pga att vi skulle gå till affären grät hon oavbrutet och sa "AAJ"!!

Stackaren!

På kvällen var vi hos farmor och farfar och åt kvällsmat, dom åker till USA imorgon så vi var där och kramade hejdå!

Med hem från USA ska dom ha denna:

Hade jag fått bestämma helt själv hade dom dock haft med sig denna istället 





Idag har Thomas varit hemma med Nicole, och jag måste erkänna att jag tyckte det var väldigt vemodigt att vara på jobbet när jag fick dessa bilderna!

     

Dom skulle ha besök på eftermiddagen och bakade därför en sockerkaka, hur mysigt som helst och jag var tvungen att vara på jobbet och torka andras barns snor! 

(Nu är ju mitt jobb lite mer än att bara torka snor visserligen, men vissa dagar känns det som att någon öppnat en snorkran inne i deras näsor!)


Nu ska jag sova, skulle jag gjort för en timme sen tänkte jag!

Imorgon är en ny dag,med nya tag!


    

Av Jennie - 11 september 2011 21:30

Helgen har gått snabbt, känns som att den alltid bara rusar förbi.

Igår skulle jag ägna dagen åt bakning hade jag tänkt, men det blev inte riktigt så. Jag gjorde iaf arraksbollar, alltid något!

På kvällen åt vi riktig lyxmat enligt mig, kotletter,sås,potatis, broccoli och kokta morötter. Mums!!


Idag har jag bakat kanelbullar på förmiddagen och på eftermiddagen var vi inne och fikade hos våra nya grannar Martin och Helena. Trevligt och gott!!

Dom har 2 flickor, Agnes och Thea, och Thea är bara en vecka äldre än Nicole! 

När vi kom hem så åkte Thomas och Nicole iväg för att äta kvällsmat och jag stannade hemma och städade, skönt att få det gjort när det inte var någon annan hemma!!


Nu ska jag sova, imorgon ska jag försöka lägga in augustis bilder! Försökte innan med det krånglade hela tiden!!

 

Av Jennie - 9 september 2011 20:48

..och neej, vi åt inte tacos! 

Vi grillade korv och efter det poppade vi popcorn, mysigt värre!


Nu nattar Thomas Nicole och jag slappar lite framför datorn.


Veckan har varit fullspäckad med jobb och möten, hoppas nästa vecka blir lite lugnare!!

Jobbet är det verkligen full rulle på, inskolningar är inte att leka med och jag har lite kommit bort från småbarnsinskolningar känner jag. Men med härliga kollegor och ett glatt humör så går det mesta som en dans!

Jag trivs verkligen bra på min nya avdelning och det är så skönt att vara tillbaka i mitt gamla jag igen, efter denna långa tid av nedstämdhet!


För er som inte vet har jag varit deprimerad en längre tid och därför varit sjukskriven från mitt jobb, men nu är jag som sagt tillbaka starkare än på länge!


Nu kom Thomas ner igen så då avslutar jag med att lägga till lite i Nicoles önskelista!

(Bilderna från augusti kommer så småningom!)



(Ja hon älskar lego!)

    




Av Jennie - 4 september 2011 20:46

Efter en fullspäckad (och rolig) helg är det nu dags att lägga sig i sängen och kolla en film!

Lägger till 2 saker i önskelistan först!

   

Glöm som sagt inte att klicka in på önskelistan då och då, jag uppdaterar så fort något dyker upp i huvudet som kan tänkas önskas!


GODNATT!!

Av Jennie - 3 september 2011 09:08

     

    

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards