Familjen Novin/Svendler Larsson

Alla inlägg under mars 2010

Av Jennie - 31 mars 2010 08:45

   



Thomas är i Varberg och jobbar sen igår.

Nicole vaknade av åskan och blixtrarna inatt, så jag flyttade över henne till vår säng vid 4.30 eller något sånt.

Mysfisen ligger fortfarande och sover där!


I lördags var jag ute och festade för första gången sen nyår 08-09!

Jag var i Ängelholm hos Linda, sen gick vi till 57:an.

Riktigt skoj hade vi men jag insåg ännu en gång att jag inte saknar att bo i Ählm, utan det passar mig alledes utmärkt att åka dit och hälsa på då och då!


I söndags var jag och Nicole nere i Kävlinge och kollade när Niklas spelade musikal i kyrkan, Jesus Christ Superstar! Fasiken va duktiga dom var, det var blandat med konfirmander och elever från en musikgymnasieskola.

Niklas var lärjunge nr 9!

Efter uppträdet fikade vi hemma hos Daniel och Sanna sen skjutsade mamma och pappa hem mig och Nicole.


I måndags hade jag slappedag, skönt!


Igår var mormor(Nicoles, det är alltid Nicoles för jag och Thomas har varken mor- eller farföräldrar kvar) här och hälsade på lite.

Jag hann även med att tvätta, träna och promenera!


Idag kommer farmor hit, hon ska hänga med till stan när jag ska göra mina naglar hos Louise.




(9.05)

Nu har jag precis hämtat ner en gladfis! Dags för frukost!!

Av Jennie - 25 mars 2010 09:43

Godförmiddag!

Idag vaknade jag 6.30 och ungefär samtidigt vaknade en hungrig liten Nicole!

Vi gick ner ihop och gjorde välling sen gick vi upp i sängen och myste!


Jag har hunnit med att vara ute och gå, handla, äta frukost och kolla Desperate Housewives! Äntligen vet man varför Angie är som hon är!


Tänkte berätta lite personligt om mig själv;

*Jag är galet beroende av musik/ljud, måste alltid ha radion(p4 eller p3) igång.

*Jag är överlycklig att "Så ska det låta" är igång igen.

*Jag följer slaviskt "Andra avenyn", det enda på TV jag följer. (DH kollar jag lite när det passar)

*Jag är en rättstavningspolis! Hatar när folk stavar fel, men det innebär inte att jag själv alltid lyckas så känn er fria att rätta mig!

*Jag gäspar onormalt mycket, även om jag inte är trött. Ganska jobbigt eftersom man verkar ointresserad!



Ja nu orkar jag inte dela med mig mer, avslutar med ett kollage Thomas gav mig häromdagen.

Kärlek!

 



Av Jennie - 22 mars 2010 08:16

Grattis till vår Nicole som idag blir 6 månader!

Tänk vad tiden går!


 

Av Jennie - 18 mars 2010 06:26

Jag har varit vaken i ca 1½ timme, kunde verkligen inte somna om!! Störigt!

För 20 minuter sedan gav jag upp och gick ner istället, kanske man kan göra lite nytta innan Nicole vaknar.

Känner jag henne rätt har jag minst 1½ timme på mig!



Av Jennie - 17 mars 2010 10:27

Jag håller på att göra mat till Nicole, morötter och palsternacka har kokats. Sen ska det även bli en fiskrätt.


Nicole sover uppe i sin säng, sen när hon vaknar är det dags för lunch och sen ger vi oss ut på långpromenad!


Mammas kollega Lillemor! 

Av Jennie - 15 mars 2010 20:26

Är det en vanlig dag?

NEJ, det är SISSELS 3-årsdag!


GRATTIS kusin Sissel!

 

Av Jennie - 15 mars 2010 08:30

Idag ringde klockan 5, Thomas är på utbildning i Stockholm hela veckan och jag skulle skjutsa honom till Ängelholm imorse.

Nicole var supertrött när jag väckte henne 2 minuter innan vi skulle åka, och hon somnade snabbt om i bilen!

Hon vaknade när vi kom in på flygplatsen så det blev lite pappa-dottermys!


Nu "ålar" Nicole omkring på köksgolvet, går bättre och bättre!

Senare idag ska vi till min gamla kollega Lillemor, men nu ska jag ge Nicole lite mat innan det är dags för förmiddagsvila!



 

Tack snälla kusin Mikkeline för den fina Sverigemössan du virkat!

Av Jennie - 14 mars 2010 17:40

Skriver om helgen imorgon, en märklig helg har det varit.

Tänkte bara att jag skulle lägga upp bilderna jag lovade på tårtan!



     



Ovido - Quiz & Flashcards